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SENATOR SMITH: What I am getting at is this, whether in the construction of this ship, which was intended for the North Atlantic and in which naturally the designers and builders had planned for such exigencies as might occur off the Grand Banks of Newfoundland, she was built with special reference to her resistance at the bow?
MR. ISMAY: No, sir.
SENATOR SMITH: For that purpose?
MR. ISMAY: No, sir. I think the only ships in which they do that are ships trading to the St. Lawrence. I understand that on the forward end those ships are very often fitted with double plates because they have to go through field ice. . . .
SENATOR SMITH: There has been considerable confusion about the cost of the Titanic. I will take the liberty of asking you to state it.
MR. ISMAY: She cost $7,500,000, sir.
SENATOR SMITH: And for how much was she insured?
MR. ISMAY: For $5,000,000, I understand, sir.
SENATOR SMITH: Did you have anything to do with the insurance?
MR. ISMAY: No; very little. That is done in New York; that is dealt with and handled in New York.
SENATOR SMITH: I will ask you whether you know of any attempt being made to reinsure any part of the vessel on Monday, the 14th of April?
MR. ISMAY: Absolutely none, sir; and I can not imagine anybody connected with the International Mercantile Marine Co. endeavoring to do such a dishonorable thing.
SENATOR SMITH: I do not want you to understand me to assert that it was attempted.
MR. ISMAY: I know, sir; but it is such a horrible accusation to have been made.
SENATOR SMITH: You would regard it as a very dishonorable thing to do?
MR. ISMAY: It would have been taking advantage of private knowledge which was in my possession; yes, sir. Yes, sir; I should so regard it.

LE SÉNATEUR SMITH : Ce que je veux savoir, c’est si, dans le cadre de la construction de ce navire, qui était destiné à l’Atlantique Nord et dans lequel, naturellement, les concepteurs et les constructeurs avaient prévu les exigences qui pourraient survenir au large des Grands Bancs de Terre-Neuve, il a été construit avec une référence spéciale à sa résistance de la proue? M. ISMAY : Non, monsieur.
LE SÉNATEUR SMITH : À cette fin?
M. ISMAY : Non, monsieur. Je pense que les seuls navires qui en sont équipés sont ceux qui font du commerce avec le Saint-Laurent. Je crois comprendre qu’à l’avant, ces navires sont très souvent munis de plaques doubles parce qu’ils doivent traverser des champs de glace [...]
LE SÉNATEUR SMITH : Il y a eu beaucoup de confusion au sujet du coût du Titanic. Je me permets de vous demander de le préciser.
M. ISMAY : Il a coûté 7 500 000 $, monsieur.
LE SÉNATEUR SMITH : Et pour combien était-il assuré?
M. ISMAY : Pour 5 000 000 $, je comprends, monsieur.
LE SÉNATEUR SMITH : Avez-vous quelque chose à voir avec l’assurance?
M. ISMAY : Non; très peu. Cela se fait à New York; c’est traité et négocié à New York.
LE SÉNATEUR SMITH : Je vais vous demander si vous savez si on a tenté de réassurer une partie du navire le lundi 14 avril?
M. ISMAY : Absolument pas, monsieur; et je ne peux imaginer personne lié à l’International Mercantile Marine Co. s’efforcer de faire une chose aussi déshonorante.
LE SÉNATEUR SMITH : Je ne veux pas que vous compreniez que j’affirme qu’il y a eu tentative.
M. ISMAY : Je sais, monsieur, mais c’est une accusation tellement horrible d’avoir été faite.
LE SÉNATEUR SMITH : Vous considéreriez que c’est très déshonorant?
M. ISMAY : Il aurait profité des connaissances privées qui étaient en ma possession; oui, monsieur. Oui, monsieur; je devrais le considérer.

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